femopreis.reismee.nl

Eerste dagen Bonaire...

Bon Tardi,

Na een gezellige, korte vakantie in Nederland, waarin ik veel vrienden heb gezien en veel dingen heb moeten regelen, was het zaterdag zover! Op naar Bonaire om les te gaan geven maar eerst nog even vakantie vieren! Op het vliegveld al een mooie meevaller! Ik mocht 40 kg mee nemen…nou dat werd 47 kg. Maar bijbetalen…nee hoor!! Gewoon de mevrouw aan de praat houden en vertellen wat je allemaal gaat doen..;) Een echte mazzelaar noemen ze zoiets! Wat hebben we hierom gelachen en hoe ik dit spul later in mijn appartement zou krijgen…uuhh waarschijnlijk een paar keer lopen…en daarna janken om afscheid te nemen. Ja, voor hoelang? Een half jaar of een jaar…we zullen het zien. Wij moesten iets om vliegen omdat orkaan Bertha huis aan het houden was. Volgens mij krijgt Nederland er ook nog last van maar dan in mindere mate.

Op Bonaire werd ik opgewacht door een toekomstige collega Fleur. Heel fijn met al die spullen..:). Meteen de eerste boodschappen gedaan en op naar het appartement. Wat mij meteen opviel waren de vele geiten en ezels die loslopen. Bij het appartement stond de huurbaas al te wachten. Met zijn drieën hebben we in een keer de tassen en koffers naar boven meegenomen. Niet normaal hoe fijn dat was. Gewoon 1x lopen! Een prima appartement, netjes, schoon en groot zat, wifi en zelfs Nederland 1, 2 en 3..;) Nadat we alles hadden nagelopen vroeg Fleur mij of ik mee wilde naar vrienden van haar. Ze gingen wat drinken in de tuin. Nou ja prima…gewoon de koffers laten liggen (komt morgen wel;)), douchen en gaan met die banaan. Was een super gezellige avond en dus al wat mensen leren kennen. Ze hadden een te mooi huis aan het strand en konden zo de maan in de het water zien zakken. Ondertussen was ik wel 24 uur op, dus was redelijk moe.

De volgende ochtend zou ik om half 10 worden opgehaald door Fleur om bij het windsurfen te kijken. Heel relax strand met gratis ligbedden met kussens. Heerlijk. Daarzo kan je zo een hele wandeling in zee maken. Wij zijn naar het vlot gelopen dat zeker 500 meter uit de kust lag. Bizar dat je zo ver in zee kunt lopen zonder dat het water boven je borst uit komt! Het water was erg warm en je kon alles zien zo helder. Super mooie plek! (Sorobon) Die avond maar eens rustig de koffer en tassen uitgepakt.

Maandag hebben we wat dingen geregeld. Zoals een scooter J…weer een gevaar op de weg erbij..! Nu kan ik mijzelf ook verplaatsen waar nodig is. Ook als de school begint is het fijn dat ik eigen vervoer heb!

Vanochtend half 8 opgehaald om naar het Nationaal Park te gaan met Elly en Fleur. Dat was survivallen met de jeep! Slechte wegen (lees; gaten in de weg), heel veel cactussen, hagedissen. Wij gingen de Brandaris beklimmen. Dat is het hoogste punt van Bonaire met een super mooi uitzicht over het National Park. Een best pittige klim waar je je een echte ‘klimgeit’ voelt. Klimmen was makkelijker dan dalen. Bij het dalen waren we toch wel eens glijdend naar beneden gegaan omdat dat het veiligste was op dat moment. Maar super leuke tocht, maar dan weet je ook weer waarom niemand na 12.00 uur die klim mag maken. Te warm daarvoor! Daarna zijn we doorgereden naar Slagbaai. Daar ook weer een ontzettend mooi strand en water! Natuurlijk even een duik genomen om ons klimgeitenzweet weer af te spoelen. Toen terug gereden naar de ingang van park (duurde wel meer dan een half uur) hahaha met veel hobbels, kuilen, slechte en steile wegen. Onderweg zijn we nog even gestopt omdat er een vogel over de weg vloog en dat bleek een roofvogel te zijn en die bleef zitten bij een boom. Dus wij camera’s erbij en foto’s maken. Het komt niet vaak voor dat ze zo blijven zitten. Meestal vliegen ze meteen weer weg. Luckey us!:D Vanavond bij Fleur en David eten.

Misschien dat we morgen even bij de school gaan kijken en ander wordt dit pas volgende week maandag!

Ayo!

Reacties

Reacties

ingrid

Hey Femke,

leuk om zo je avonturen weer te lezen:) gaaf hoor lesgeven op bonaire:) welke groep krijg je? en fulltime? echt nice hoor geniet ervan

groetjes Ingrid

Vincent.

Heerlijk hoor z e ervaringen te lezen, geniet er maar van.
Ik ben wel weer aardig jaloers.
Succes met alles.

Mooi he dat warme water, kei helder en super mooie visjes.
Xxxx ik volg je hoor , je weet wat ik gezegd heb hé.
Ik houd je in de gaten hoor.
Nee hoor doe maar gewoon wat je het leukst vindt.

omacobie@hotmail.com

Lieve femke,

Wat een prachtige blauwe zee en luchten. we zien je al zwemmen. Misschien kan ik wel beginnen bij jullie op school als zwemjuffrouw? kan je een goed woordje voor mij doen? ikvind het zo leuk die nieuwe belevenissen vee l liefs omi .

vincent

Ik ben een week in Normandië geweest .GAAF.

O en o Simone

Wat een leuke dingen allemaal. Je zit wel weer op een mooie plek, he Femke? We hopen dat je nog heel veel leuke dingen zult zien en ook van je werk mag genieten. Heel veel liefs van ons. We wachten weer op nieuwe avonturen.
Opa en oma Lammerdink

H.Klein.Nagelvoort@planet.nl

Hoi Fem!

Mens, wat heb je een geweldige kans gekregen, om hier te mogen werken. Ik lees al in je blog, dat je jezelf ook bewust bent van het unieke van deze situatie. Ben je intussen begonnen met je klas aan het schooljaar? Goede eerste ervaringen?
We volgen het graag! èksito!!
Harry en Helma

Fem

Wat ontzettend leuk om jullie reacties te lezen!!:)
@ ingrid; ik heb groep 0/1 en ik werk fulltime! Heb jij ondertussen ook wat gevonden?
@vincent...jullie blijven reizen he!!Genoten in Normandie? geniet ervan!
@ Harry en Helma, ik ben maandag begonnen. Komend weekend zal ik er even wat over schrijven!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active