femopreis.reismee.nl

Klein Bonaire en Scootertrip...:)

Hoi allemaal,

Het vorige verhaal sloot ik af dat ik waarschijnlijk een kijkje zal nemen op mijn school. En ja hoor het is gelukt. Fleur heeft me meegenomen en mijn lokaal en de rest van de klassen laten zien. Er is een hoofdgebouw (waar ik in zit), unit, en nog een apart lokaal. Alles moet nog even op de goede plek worden gezet, dat gebeurt volgende week allemaal. Daarna volgen de foto’s. Mijn klas lokaal heeft een mooie aquamarijn kleur..:) De grote van het klaslokaal is prima en heeft een airco!!joepie, nou dat mag ook wel..;) hele ander temperaturen dan in Nederland. Het eerste wat me op het schoolplein opviel was dat er geen mussen waren (die vallen dan dood op het dak…) maar je ziet overal hagedissen en leguanen lopen…ff wat anders…! Thuis gekomen had ik de eerste post liggen!! Een gave kaart met allerlei foto's er op van mijn borrel! te leuk, thnx mam en pap! De post is hier wat traag heb ik gehoord. Kan er wel een week over doen!;)

De afgelopen dagen waren weer heerlijk! Na dat we de school hadden bekeken werd ik weer netjes afgezet bij mijn appartement. Daar lekker chillen om daarna samen met Fleur en David bij anderen te kolonisten. Iedereen neemt iets lekkers mee en laat het spel maar beginnen. Lekker buiten gezeten en het spel met zijn zessen gespeeld. Daarna op tijd naar huis want de meiden moesten vroeg op omdat ze vier dagen naar Aruba gingen.

Dus ik was weer even op mij zelf aangewezen. Elke dag doe ik lekker rustig aan. Ben altijd super vroeg wakker maar niks is gehaast hier. Dus lekker blijven liggen, wat lezen (ja jullie lezen het goed), internet checken en als er nog wat op is op de tv even kijken. Ontbijten. En ik ben donderdag lekker naar Klein Bonaire gegaan met de watertaxi bij Eden Beach. Eerst daar even gelegen op het strand. Daarna met de watertaxi naar de overkant te gaan. Klein Bonaire is een klein eiland wat tegenover Kralendijk ligt. Hier kan je super mooi snorkelen. Eerst loop je een stuk over het strand om dan een gat te vinden in het koraal zodat je in het diepere gedeelte zwemt. Dan kan je je zo met de stroming mee laten voeren. Genoeg vissen te zien! En mijn super snorkelset gekregen van mijn Omi kon het natuurlijk niet stuk. Hij is al goed gebruikt. Ook het strand van Klein Bonaire is super mooi wit. Was een lekkere dag. Ow ja…mijn eerste pelikaan in het wild is ook gespot op Klein Bonaire. Wat een maffe beesten zijn dit dan…ze vliegen in de lucht, laten zich als een baksteen vallen en duiken de zee in.

Mooi wat tijd om met mijn scooter door te brengen. Scooters en ik…dat is een verhaal. Ik had eerder deze week een scooter gekocht omdat fietsen naar de school toch wel ver was en een scooter is handiger. Met deze temperaturen wil je s’middags niet een half uur fietsen. Afgezet bij de zaak en zelf de secretaresse gespeeld, mocht ik de scooter meenemen. Whoehoe…maar ik had nog nooit op een scooter gereden (8 jaar auto rijden is toch heel wat anders:S). Die man was super aardig en zei dat hij wel een goed iemand in dienst had die het wel ff kon uitleggen…maar hij zei er wel bij ‘ik wil hem wel weer terug hoor!’ hahaha ik kon niet meer van de lach… Maar een aardige jongen ging mij uitleggen wat er allemaal op die scooter zat en hoe alles in zijn werk ging. Nou dit keer was ik even in de leer en niet aan het uitleggen. Moest ik oefenen op de parkeerplaats hahaha waar veel auto’s stonden. Hhahaha…nou het ging allemaal wel redelijk goed. Dus de weg op. Hij reed op zijn eigen scooter er achter aan. Ik moest een keer toeteren (wat heel veel auto’s naar je doen…waar ik niet meer op reageer…ppfff… vermoeiend..) en afslaan en keren. Daarna heeft hij me netjes afgeleverd bij mijn appartement. Te grappig. Nou dat zullen ze in Nederland niet doen hoor!!;) Als er wat was kon ik altijd bellen...

De afgelopen twee dagen heb ik zitten touren op mijn scooter. Te leuk en oppassen voor de gaten, overstekend wild (lees; ezels en geiten, hagedissen). Maar ook wat spannende momenten…kan ik die bocht maken en niet in het water rijden..dan maar heel voorzichtig die bult af met de handen aan de remmen. Hahaha maar het is allemaal gelukt en ik heb weer veel mooie gebieden gezien en gefotografeerd. En mijn scooter en ik zijn nu een..;)

Ayo!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active