femopreis.reismee.nl

laatste vakantieweek/voorbereidingsweek

Ja ja we zijn er weer..;) dit keer over mijn vakantie/voorbereidingsweek!

Eerst even wat rechtzetten. Er werd hard gelachen om de vele kilo’s die ik meenam vanuit Nederland (zie eerste verhaal). Deze kilo’s waren niet alleen kleren, schoen etc. maar ik had ook veel ingeslagen kwa shampoo, douchegel, tandpasta etc. Ik was even bij de DA hier ( ja die bestaat…) en toen moest ik heel hard lachen. Ik had een 3x douchespul meegenomen en voor die prijs had ik er hier 1. Tandpasta had ik er 5 in een mooie aanbieding gekocht. Nou voor die prijs had ik 1,5 tube gehad. Nou ik heb goede inkopen gedaan hoor in Nederland…J!! Wie het laats lacht….;)

Vorige week een rustige week gehad met lekker lezen, paar keer naar school geweest om mijn klas in orde te maken, kletsen met collega’s, de eerste vergadering. Ik ben woensdag heel vroeg in de ochtend ook nog even op mijn scooter naar Jibe city gereden. Er lag nog maar 1 iemand. De zon was goed te doen dus ik lag heerlijk te lezen tot na half uur a drie kwartier de rust werd verstoord door 4 maffe, opgepompte gasten die met een hoop toeters en bellen aankwamen. Ze hadden een klus gehad op bonaire en nu konden ze nog even van het weer genieten. Ze gingen natuurlijk recht tegenover mij liggen. En ik maar stug doorlezen. Ze begonnen over van alles en nog wat te kletsen en niet zachtjes…nee het moest te horen zijn…dus ik heb moeten aanhoren of ze hun leuters scheren, dat een van de jongens na 3 bier al dronken zou zijn, vrouw na doen van het strand (en ik moet ze gelijk geven die vrouw was ook echt te erg, erg dwingend naar haar man. Dat die man dat pikte…’terugkomen nu’ erg goed voorbeeld voor hun kinderen…haha) en nog veel meer…oooohh ooohh oooohhh.. ik kon niet meer van de lach en ik maar stug proberen door te lezen met mijn pokerface. Maar ik moest zo lachen dat ik het boek maar weg legde en mijn hoofd in het strandlaken deed. Gelukkig gingen ze naar het vlot lopen dus dat duurde wel weer een uur voordat ze terug zouden komen. Eindelijk rust en tijd om even bij te komen. Daar lekker de halve dag doorgebracht en daarna weer terug gereden naar mijn appartement.

Ze hebben hier kwa supermarkten een Albert Heijn, een jumbo, spar en veel kleine lokale supermarkten. Op twee minuten lopen van mijn appartement zit een Chinese supermarkt. Sommige artikelen wil je echt niet in huis hebben of uitproberen…hahaha. Die supermarkt is handig voor nood! Maar ik moet zeggen dat de Albert Heijn toch best prijzig is, maar is een fijne winkel met echt alles erop en eraan. Jumbo is hier ook een prima supermarkt en goedkoper dan de appie. Dus daar ben ik ook vaak te vinden. Die hebben zelfs Zeeuwse bollussen…jammie!!De twee grootste supermarkten kan je van hetzelfde krijgen als in Nederland. Het is alleen wat prijziger!

Het laatste weekend voordat ik met de kinderen zou beginnen heb ik heerlijk relax gedaan. Lekker gelezen, filmpje kijken, even in de zon zitten (nadruk op even...) Het volgende verhaal komt komend weekend eraan…dan de eerste belevenissen in de klas met de kids!! Alvast een paar foto’s van mijn knusse klas;)

Ik hoorde dat het weer in Nederland minder is geworden…ik zal een beetje zon die kant op sturen..;)

Ayo!

Reacties

Reacties

oma

hoi die femke het regent hier in zutphen mama en ik gaan naar de markt de kerk een concert dan even kaas halen ja niet in de kerk maar op de markt heel veel liefs ooooommmmmaaaa

Brenda

Bon dia Femke!
Ik was was aan het Googlen over Bonaire en kwam op je blog terecht. Ik woon inmiddels een maand op Bonaire, werk hier ook als juf en veel van je belevenissen zijn zo herkenbaar! Zo te lezen heb je hier een geweldige tijd gehad. Ik vroeg me af of je nog tips hebt qua leuke studio's op het eiland. Ik hoor het graag! Succes en veel plezier met alles in Nederland, dat moest vast even wennen zijn!

Groetjes Brenda

Femke

Bon tardi Brenda,

Wat leuk dat je zo bij mijn blog bent gekomen. Als je Facebook hebt kan je lid worden van bonaire house 4-rent daar komen studio's/huizen op te staan die beschikbaar zijn. Maar je kan ook via de makelaars iets vinden. En als je wat meer mensen kent Kan via via ook makkelijk. Ik Ben een keer verhuisd op Bonaire en dat was weinig...???? Hahaha hoelang blijf Jij? Ja Bonaire vond Ik een super leuk en relax eiland! Heel veel plezier en succes! Geniet van het mooie weer!

Groetjes Femke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active