femopreis.reismee.nl

Bijna vakantie en een jaar ouder...;)

Lieve allemaal,

Al een tijdje hebben jullie niks meer van mij gehoord. Er is veel gebeurd de laatste periode dus genoeg om te vertellen.

Mijn leven hier is hard werken in de hitte maar ook een hoop rust en de tijden dat ik vrij ben is zo relaxed! Deed iedereen in Nederland dit maar. Nederland is zo gestrest, alles is gepland. Hier komt het gedeeltelijk ook wel door het weer. Op dit moment is het de warmste tijd van het jaar. Dus hierna kan het alleen maar minder warm worden..;) hahaha wie had dat gedacht dat ik zoiets nog zou zeggen. Het weer is heerlijk als je niks hoeft te doen. Maar werken in dit weer is een ander verhaal. De warmte maakt je moe en sloom en je gaat er vanzelf minder hard door lopen.

Scooterproblemen … hhahah ik en een tweedehands scooter gaan niet zo goed samen. Of is dit toeval? Nou dan heb ik wel dubbel pech gehad. De eerste maand ben ik wel 5 keer opgehaald door een busje van de zaak waar ik hem vandaan heb. Het goede wat ik er aan over heb gehouden is contact met Margreet. Een Nederlands meisje wat ook net op Bonaire is komen wonen en nu woon ik naast haar (ja, ik ben verhuisd). Dus dat erg gezellig. We zijn al vaak wat wezen drinken en uit eten gegaan, ijsjes gegeten en uit geweest. Is leuk om iemand te hebben die in dezelfde periode is gekomen en ander werk doet en waarmee het goed klikt. We hebben al veel grappige momenten beleefd omdat we allebei wel eens iets te snel dingen zeggen in een supermarkt en lachende gezichten krijgen van twee jongens (Lees: die meiden zijn niet goed wijs), of we verbaasd zijn dat sommige barmedewerkers ons herkennen en precies weten hoe ik mijn smootie wil hebbenof wat zij wilt hebben…hahahah Momenteel heb ik een nieuwe scooter en die doet het prima. Dus ik hoop dat ik de vloek van de scooter nu achter mij heb gelaten.

Mijn leventje bestaat uit lesgeven aan de kids, voorbereidingen treffen voor thema’s, relaxen, lezen, films kijken, skypen, appen, strand of zwembad, zee, snorkelen. Op het werk gaat alles prima al mijn draai gevonden en loopt lekker in de klas. Er gaat een collega weg dus ik kan jullie nu vertellen dat ik tot de zomer hier blijf! Jammer dat er een leuk en gezellige collega weggaat maar een mooie kans voor mij om het jaar hier af te maken. Ook zijn we laatst met de kinderen naar de speeltuin geweest. Wanneer doe je dat in Nederland? Hier is het bedoelt om tegemoet te komen aan de klimmogelijkheden. Wij hebben geen gymzaal en gymmen altijd buiten (wat niet erg is met dit weer).

Ondertussen ook een hoop weer geregeld en rare dingen meegemaakt. Ik heb nu mijn Sedula (identiteitskaart bonaire) dus mag ook het land weer uit hier! En een bankpas van hier.Ik reed bij mijn oude huis altijd langs wat resorts en een week lang was een van de resorts afgesloten omdat er een feest was. Dus er zat beveiliging buiten bij de poort. En elke keer zaten daar dezelfde mannen. Elke keer als ik langs kwam s’ochtends of na het werk pakten ze een fluitje en fluiten ze twee keer!! Hahaha en ik telkens maar zwaaien. Dus dat vonden ze mooi. Ze moesten telkens daar zo lang zitten…hadden ze ook weer een lolletje. Na een week waren ze toch weer weg!

Nu een nieuw appartement, wat op de begane grond is en waar ik een zitruimte buiten heb. Wat zo lekker is. Nu zit ik lekker buiten te typen en mijn vorige huisje was weinig wind en alleen maar zon en een houten stoel, waar je na 10 minuten echt een ‘houten’ kont van kreeg. Nu een tafel met vier stoelen en kussens en een heerlijke ligstoel. Dus echt wel beter geregeld. Het is een soort resort in aanbouw en hebben ezels als huisdieren. Er zitten nog geen wildroosters in en een hek staat er ook nog niet…dus de ezels komen altijd gezellig een kijkje nemen. Laatst stonden ze met 6 ezels te kijken hoe Margreet en ik aan het eten waren! Hahaha… Verder is het zwembad in aanbouw dus wij hopen dat de deadline gehaald wordt en dan we over twee maanden lekker kunnen zwemmen.

Nog twee dagen en dan heerlijk vakantie! De regattavakantie (voor Nederland straks de herfstvakantie) is hier een week. Nou na al die weken werken hebben we wel weer vakantie verdiend. Ik ga een paar dagen naar Aruba. En daarna nog wat dagen doorbrengen op Bonaire. In de vakantie heerlijk weer naar plekken waar je minder snel komt omdat het verder rijden is.

Nu ik klaar ben met het verhaal zit ik na te denken over dat ik nu Nederlandse tijd jarig ben. Twee jaar geleden vierde ik mijn verjaardag in Sydney (Ozzie) en vorig jaar Amsterdam, nu Bonaire. Hoe raar kan het leven lopen. Wie weet waar ik volgend jaar zit! Wel weer raar om nu jarig te zijn en ver weg van familie en vrienden. Heb ook geen idee dat ik jarig ben, zo warm weer heb ik nog nooit gehad op mijn verjaardag!;) Morgen (voor mij) vier ik mijn verjaardag in de klas, dus dat wordt lekker cakejes smullen, naar de speeltuin en een gezellige dag er van maken! hahaha Ik volg het nieuws in Nederland ook nog…en jullie hebben een mooie nazomer dus hebben jullie mooi geluk! Hoe is het verder in Nederland? Genietvan het mooie nazomer weeren tot snel!

Ayo!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active