femopreis.reismee.nl

afgelopen 3 maanden....

Bon Tardi,

Al een tijd geleden dat ik wat heb geschreven. De laatste keer was na mijn verjaardag en was het bijna Regattavakantie (herfstvakantie). Ik heb Aruba ondertussen gezien (begin oktober). Het is kwa oppervlakte kleiner dan Bonaire maar heeft veel meer bewoners. Je hebt daar meer wegen, meer verkeer op de weg. Aruba was erg leuk, lange stranden, maar ook erg toeristisch. Veel hoogbouw, dicht op elkaar gebouwd en leuke uitgaansgelegenheden, lekkere eettentjes. Veel leuke mensen ontmoet. Het is allemaal erg gericht op de Amerikanen. We hadden ook 1,5 dag pech met het weer…ja volle bak regen. Tropische regenbuien dat de straten helemaal blank stonden! Dus het was ook weer prima om thuis te komen in het zonnige, maar ‘rustige’ en mooie Bonaire.

Aruba was leuk voor een paar dagen in een wereld van uitgaan, uiteten, lange stranden, rond touren met een auto, maar Bonaire vind ik toch echt mooier!:) Op mijn laatste vakantie dag was Waylon op Bonaire om een concert te geven. Wat is hij goed live!, lekker de voetjes in het zand, uitzicht op zee en een drankje in je hand. Veel beter kan je de vakantie niet afsluiten lijkt mij.

Afgelopen tijd is veel gebeurt en druk aan het werk geweest. Ik weet nu dat ik mag blijven tot de zomer…! Dus dat is fijn voor mij en voor mijn lieve kids. De kinderen die geen Nederlands konden maken sprongen vooruit! Zo leuk om te zien en te horen. Sinterklaas is ook op Bonaire geweest. En om maar met de deur in huis te vallen. Bij ons waren er alleen maar zwarte pieten. En nog zwarter dan zwart geschminkt. En de sint die was juist wit geschminkt. J En niemand die hier over zeurt! Kan Nederland nog een voorbeeld aan nemen! De sint en pieten kwamen natuurlijk met de stoomboot aan!;) Met veel energie kwamen de pieten dansend naar de menigte over de kade! Dit natuurlijk met een Caribisch deuntje! Te leuk voor woorden. Nu is het al bijna weer tegen kerst aan. Komende week is het kerstdiner alweer in de klas. Dan na 10 weken eindelijk weer vakantie. Wat een lange en intensieve weken waren dat. Hebben we ook weer een vakantie verdiend.

Tussen oktober en nu heb ik ook al weer gezellige bezoek gehad. Lotte kwam als eerste, super gezellige 9 dagen gehad. Veel dingen gedaan, gesnorkeld, spannende avonturen beleefd met een auto die het niet helemaal goed deed. Altijd weer de vraag of we weer ergens aan kwamen. Hahaha. Ook de lange route gedaan van het Nationaal Park. Dat was ook weer een avontuur. Een lange zit met hobbelwegen, maar wel mooie plekjes! Natuurlijk weer helemaal bij gekletst en lekker genoten van het goede weer!

In november kwam mijn lieve omi langs samen met Tineke. Bijzonder dat ze zijn geweest op hun leeftijd! Ook met hun heb ik lekkere etentjes gehad, een ‘goede’ auto gehuurd en ze rond gereden over het eiland. Zij hadden heel wat praatjes (lees;‘dat ze bekende/belangrijke mensen uit Nederland waren’) in het hotel zodat een jongen die daar werkt ze ging googlen. s’Avonds zag ik die jongen weer in het uitgaansleven en ooooohhh wat heb ik samen met Marjolijn zitten gieren. Zij wist van het verhaal af en toen kwamen we hem ook nog tegen. Dus ik zo… ja ik hoorde dat dat je bekende mensen googled. Hij keek echt van (hoe weet jij dat). Hij gaf meteen toe en snapte er geen drol van hoe ik er van wist. Dus vroegen we aan hem of hij al handtekeningen en een foto had gescoord! Dat had die dan nog niet…;) Maar hij wilde weten hoe ik dat wist dus zei ik…ja een van die belangrijke dames is mijn oma… hij moest ook zo lachu…was helemaal overdonderd maar vond het zo grappig. Hij lekker wat te drinken voor ons gehaald. Dus een hoop gegierd!

Twee weken geleden was hier echt een feestweekend. Samen met een collega naar het voetbal wezen kijken met het volkslied van Bonaire. Was leuk om te zien. Zaterdag en zondag is er een band uit Nederland komen optreden Groove Departement. Wat een goede band. Zaterdag waren ze in Havana (danskroeg). Een klein podium voor een grote band maar wat was het gezellig. Daarna nog even gezellige zitten babbelen. De volgende dag als diehards ook naar Spice geweest waar ze weer gingen optreden. Best bizar wat een podium kan doen met de sfeer. De tweede keer was het optreden in de buitenlucht, met de voetjes in het zand. Na de eerste zet ging iedereen lekker los. Gelukkig bleef het droog. Wat een energie heeft die band. Mocht je ze zien dat ze ergens optreden in Nederland…ga er heen!;)

Bijna kerstvakantie nu nog een lang weekend te gaan. Maandag zijn we ook vrij om dat het dan Koninkrijksdag is hier. Dus nog vier dagen werken en dan kerstvakantie. Dan ga ik een bezoekje brengen aan Nederland!;) dat zal even wennen worden aan de temperatuur..;)

Ayo!

Reacties

Reacties

oma cobie

hoi femke enig het verhaal en dat je met vakantie komt leuk hoor Ja wij hebben het ook heel leuk gevonden met zo'n frisse meid dag Femke oma

Vincent

Hi Fem, tijdje niks gehoord, ja druk, maar nu je vader en moeder er zijn moet ik wel weer even iets laten horen.
Geniet ,ga lekker met ze aan de zwier in die gezellige krieg.
Leuke etentjes, ja ze zijn gewoon nooit echt buiten Europa geweest ,dus dat is een wereld beleving.
Enig , die oudjes over de vloer. Wat zullen ze trots zijn op hun kleine meid.
Nou geniet maar lekker ik blijf je nu weer volgen hoor.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active