femopreis.reismee.nl

nog 7 weken...

Bon Tardi!

Dit zal een van de laatste updates worden.Over 7 weken ben ik weer Nederlandseen geen Bonairiaanse meer... Ik wist het zelf al een tijdje en heb er zelf voor gekozen om terug te gaan. Maar nu is het eindelijk ook naar iedereen gecommuniceerd dus nu kan ik het jullie wel vertellen. Sommige mensen hebben het vast via via gehoord van iemand die enthousiast is dat ik weer terug kom.

Dia de Rincon was hier op 30 april een soort koninginnedag. De bevolking wil dit niet veranderen. Dus het blijft zo. Hethele eiland is bijna te vinden in RIncon en ook veel mensen uit Curacao en Aruba komen dan deze kant op!Het is dan groot feest in de oudste stad van Bonaire. Veel muziek, optochten in tradionele kleding, veel eten en drinken. Was een gezellige dag en Willem en Maxima waren er ook! die hebben we ook nog even gespot, maxima in kanariegeel! Allemaal gemoedelijk en weinig beveiliging. Alles kan hier op Bonaire..;)

Net mijn vriendinnetje Cindy op het vliegtuig gezet. Zij is hier 11 dagen geweest. Was weer super gezellig om elkaar te zien en te spreken! Ook een hoop meegemaakt met bonairse auto's, mannen die fluiten, stranden bezoeken, foto's maken, national park bezoeken, veel dieren weer op de foto kunnen zetten en zelfs ik heb weer nieuwe dingengezien....en op het strand en op de wegen gezandstraald worden. Op dit moment waait er een wind hier op Bonaire. Niet normaal! De wind neemt een hoop zand en stof mee en binnen en buiten lijkt het wel een sahara...schoonmaken kan je niet aan beginnen...de volgende dag ligt het er weer. Dus we leven even in een woestijnklimaat. Gelukkig ook veel zon en geen regen! Al zou een regenbui nu wel even goed uitkomen voor het stoppen van de stof! Maar wij als zandmannetjes hebben het weer overleefd...

Ook ben ik tussendoor even naar Colombia gegaan voor twee dagen. Jullie kennen het verhaal over mijn "Ven-Arm''. Nou alles duurt hier lang, dus ik kon pas laat terecht bij de orthopeed. Die wilde graag een mri-scan laten maken van mijn arm. Dus ik moest maar even langs zijn assistent lopen om een afspraak te maken hiervoor. Dus ik dacht, ik kan snel terecht en lekker op Bonaire...niet dus. Ze zegt ik zet je op een vlucht naar Colombia...en ik zo hebben ze op Bonaire geen mri? nee alleen maar ct scan. Oke dus toen was het over een week zit je op een vlucht met andere patienten naar Colombia. Het mooie hier is dat alles geregeld wordt en dat ik dus niks hoefde te betalen. Vlucht geregeld, bemanning, eten en drinken, hotel, vervoer naar ziekenhuis, begeleiding (mijn spaans is niet zo goed

Wink
). Ik kwam aan op het vliegveld en zag alleen maar lokale oudjes zitten...dacht moet ik dit weer hebben. Gelukkig kwam later nog een Nederlands meisje die ook naar Colombia moest. Wat bleek de makkelijke mensen moesten voor mri naar Aruba en de 'ingewikkelde' moesten naar colombia. De lokale mensen komen schijnbaar weinig in andere landen en voorhun was dit echt een schoolreisje,zingen in de bus, klappen in het vliegtuig, foto's maken van de raarste dingen....te grappig om te zien!Waren echt aardige lokale mensen! Hebben weer een paar vriendjes gemaakt 'Morgan freeman' pastte wel op ons! de opa/papa van de groep en de grootste grapjas! Colombia heeft schijnbaar weinig blonde mensen gezien...wat een geflirt en werd er gekeken. Maar heel hard om lachen... ook een drankje genaamd tamarine drinkgeproefd. Was prima te doen maar aparte smaak. Schijnt een bepaalde vrucht te zijn en echt caribisch. Dus van 'papa' moest ik het proeven...hahaha Alles ging goed, mri vreselijk...moest op een onmenselijke manier liggen. Op een gegeven moment voelde ik mijn arm niet meer en kreeg bijna op verschillende plekken kramp. Maar de hotelkamer en de mensen waren super! Ben niks te kort gekomen. De laatste dag kwam Morgan nog ff gezelligeen biertje drinken op de kamer, te grappig...De terugweg was ook super grappig. We moesten weer wat invullen voordat we de douane door mochten. Dus 'Morgan freeman' hielp ons weer met de vertaling en invullen. Hij en ikgingen alslaatste...hij bij de vrouw en ik bij de man achter het loket. Te grappig die man zat al te flirten en Morgan zat met die vrouw te flirten we konden niet meer. Toen kwam het grappigste die vrouw hield haar mobiel naast het hoofd van Morgan. Wat bleek hij leek zo op die acteur niet normaal!! Ging hij een heel verhaal ophangen dat hij zijn tweelingbroer was etc. Nou die douane met hem op defoto's en waren zo verbaasd en hadden de grootste lol. Nou en wij kwamen niet meer bij van het lachen...hij gooide alles in de strijd!! De lachspieren waren weer goed getraind! tWas een groot avontuur!! Binnenkort eindelijk de uitslag. Dus hopelijk kunnen ze wat vinden en kijken wat er aan gedaan kan worden.

De komende 7 weken bestaan uit alles afronden nog twee thema's, rapporten en gesprekken, schoolreisje, afscheid nemen, wil graag nog een weekendje curacao doen en de laatste 7 weken ook nog genieten van het lekkere weer en hoop dat het mooie weer zich voortzet in Nederland!

Hoe zijn de keidagen?? die moet ik helaas missen dit jaar! Veel plezier nog voor diegene die gaan!!

Ayo!!

Reacties

Reacties

Vincent

Heerlijk die verhalen en tof dat je weer terugkomt.
Goed voor papa en mama.
Groetjes en geniet nog even die laatste weken.
Mooie foto's.

vincent

Prachtige foto`s, als je in Nederland bent denk je nog wel eens terug aan het saaie leventje daar.
Al die vreselijke kleuren dan steeds maar weer onder water, vissen die eruit zin als bootschappen zakken, ja gewoon langwerpig. Ze hebben soms zelfs een ruitje op hun huid en dan dat veel te warme zeewater, steeds maar weer die zon. Ook nog zo`n ventilator, dat geluid alleen al... boven je bed, ik moet er niet aan denken. De dokter op een ander eiland, wat een armoe, nou lieverd geniet van je laatste week en rustig inpakken. liefs Vincent.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active