femopreis.reismee.nl

het jaar zit er bijna op...

Een jaar zit er bijna weer op….

Wat is het voor een jaar geweest…een jaar met vooral veel hoogte punten en een paar diepte punten.

Vanaf het begin af aan goed opgevangen door collega’s. Verschillende mensen leren kennen en het leven als Bonairiaan…vooral rustig aan doen (poko poko), niet te druk maken en vooral…chillen. Want warm is het al en je hoeft niks te doen om al aan het zweten te komen. Een leventje dat bevalt maar na een jaar toch een beetje gaat vervelen…;) Toch af en toe nog wat gedaan zoals: lekker zwemmen, kickboksen nog ff fanatiek gedaan (lees: ven arm), Beach tennis een blauwe maandag geprobeerd tot ik niks meer mocht (lees: scooterongeval) en gewoon af en toe lekker wandelen langs de boulevard. De concerten van verschillende bands en artiesten. Met de voetjes in het zand! Heerlijk!

Maar een keer verhuist op Bonaire is een wereldprestatie hier! Ahahah Gelukkig een langere tijd ergens kunnen zitten met leuke buren, onverwachte feestjes, behulpzame buurtjes als er iets was of er een vervoersmiddel niet deed, of als ik gewond was (lees: ven arm). Maar ook een paar rare kwibussen erbij…waarbij je denkt…die kunnen beter samen ergens in de knoek (de kunuku in het Papiaments. Met de knoek/kunuku bedoelen ze dan het platteland. Als je een kunuku hebt, dan heb je het over een stuk omheind land waar vaak wat geiten op lopen en hier een daar een boompje staat) gaan zitten…kunnen ze naar elkaar gaan kijken dan andere mensen lastig vallen…hahahaha…Soms vallen die ogen bijna uit hun hoofd…Ja als je er camera’s zouden hangen hier lach je je slap om alles wat er hier gebeurd. Het is een grote soap hier: courtyardsoap!

Paar reisjes gemaakt:

  • Aruba : huizenruil, samen met Juliette en Nadieh (beide wonen op curacao) lekker kunnen rondrijden en in de keiharde regen autopech hebben, uit eten, stappen bij gusto en de witte molen! Ook nog contacten aan over gehouden.

  • Nederland: om met kerst gezellig bij familie en vrienden te zijn, stappen, shoppen.

  • Colombia (niet voor de fun, lees: ven arm) maar staat toch maar weer een stempel in mijn paspoort. Het was een bijzondere ervaring om met een ‘ouderenvlucht’ daar na toe te gaan en alles wordt betaald! Super hadden ze maar zo’n verzekering in Nederland! En natuurlijk heb ik het drankje Tamarinde geproefd (moest wel met alleen maar lokale mensen mee)! Maar ook daar hebben we heel wat afgelachen, gedronken, gegeten, sjansen…Colombianen spreken geen engels…begin er niet aan…scheelt een hoop frustratie..hahaha

  • Curacao : luxe weekendje weg…in hotel zitten, wat mensen spotten, bij de dolfijnen op bezoek geweest (dat was super gaaf!!), heel wat mooie stranden gezien ook mede mogelijk gemaakt door Juliette. Curacao was super voor een weekendje…maar ik was ook weer blij dat ik thuis kwam op het mooie en rustige eiland Bonaire.

Nog veel meer positieve dingen; lekker veel uiteten geweest, sushi toch wel favoriet en de vis van KiteCity ook super lekker!! Ja ja, jullie lezen het goed…ik heb verschillende soorten vissen hier leren eten! De broodjes van Between to buns ga ik zeker missen in Nederland! Wat een overheerlijke broodjes…het ergste is dat ze mijn naam kennen… hahaha ze hadden er een vaste klant bij en de Turk niet te vergeten…jammie!!:D Waar ik naar uit kijk is om in Nederland weer gigantisch veel boodschappen te doen en dan niet naar de prijs te kijken!! Want in Nederland is alles goedkoop vergeleken met hier!! Dat wordt genieten..;)

Mijn leuke klasjes met de liefste kinderen zal ik ook gaan missen! Wat een uitdaging heb ik hier gehad met sommige kids en wat heb ik van ze genoten. Ze hebben veel plezier gehad in de klas. En de laatste weken zullen we nog gaan genieten. Ik zal de knuffels en de verhalen gaan missen.

Ow ja om bijna te vergeten ik heb ook nog twee bewijzen gehaald:

  • Motorrijbewijs; waarvan het theorie examen een lachertje was. Ik zal het boekje meenemen voor de mensen die er geïnteresseerd in zijn hoe dat gaat op de Antillen. Je lacht je slap. En mijn motorrijbewijs…gehaald op mijn eigen scooter…GENIAAL he! hahaha dus ik echt motor gaan rijden in Nederland dan moet ik nog wel een paar lesjes nemen…haha maar ik kan wel mooi zeggen…ik heb mijn motormuisrijbewijs!!

  • Ik ben toch nog een keer gaan duiken na al dat snorkelen. Dit toevallig met een van mijn buurtjes. Hij had mij meegenomen naar een duikschool waar hij zijn padi heeft gehaald. Even een proefduik gemaakt en dat was super leuk! Wel weer ff wennen. De laatste keer dat ik had gedoken is zeker 10 jaar geleden in kreta… Nou…duiken kan je prima hier doen! Wat een verschillende soorten vissen en schildpadden! Dus heb besloten om toch nog padi te gaan halen…:D je weet nooit welke reisje ik toch nog ga maken en waar ik nog meer kan duiken over de wereld. Ik wil nog te veel zien!!:D Heb mijn Padi gehaald!!:D

En natuurlijk het leuke bezoek wat ik dit jaar heb gehad: lotte, mijn omi en haar schoonzus, mijn ouders, Cindy en Simone!! Super leuk dat jullie kwamen kijken en dat jullie konden zien waar ik toch maar een jaar op een heel mooi eiland heb gewoond! Onderwacht ook nog wat andere mensen die hier op vakantie waren en toch nog ff heb gesproken of wat gedronken of een pakje bij zich hadden: joost met vriendin, annemiek en gezin (gezellig bij Waylon), Anneke en wouter!

Met Simone ook weer de rare en leuke dingen beleefd! Veel mooie foto’s kunnen maken van mijn laatste keer in het National park! Veel dieren op foto kunnen zetten. Weer alle mooie strandjes en baaien kunnen laten zien en natuurlijk het chille Jibeciti/sorobon!!:D Nog een keer langs de slavenhuisjes etc. Stappen in een plaatselijk discotheek (doe dat maar niet als twee blondies: lees achtervolging naar huis! Gelukkig goed afgelopen door onze lokale bodyguards van 43 jaar hahaha)….

Komende week nog heel wat leuke dingen op de planning: schoolreisje, naar de openlucht bioscoop, nog een duik maken met m’n buddy, relaxen en zwemmen, nog even met die eten daar en met die wat drinken daar…genoeg te doen en te regelen… en als laatste schooldag Sorobon dag (op het strand afsluiten) en dan afscheid nemen van mijn lieve, leuke, bijzondere, gezellige klasje.

Tot over 2 weken in Nederland….

Reacties

Reacties

Vincent

Fijne laatste weken.

Fem

Dank je wel!!komt goed...lekker druk nog...!vandaag al leuk schoolreisje gehad!:D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active