femopreis.reismee.nl

Blue mountains

Vorige keer dat we bij de blue mountains waren, waren we niet goed voorbereidt!!!( Lees: toeristen in te kortekleren bij 6graden)Nu wisten we precies waar we uit moesten stappen en dat we warmen kleren aan moesten doen!! Dus lange broeken aan, vesten mee en kort broekje (voor de zekerheid, t zou aardig weer worden, maar je weet het nooit) mee en gaan met die banaan. Met zijn vieren (sjaak, danny, jessica en ik) op naar de blue mountains. De anderenhaddengeen zin of lagen nog te slapen.We kwamen daar aan en zagen dat het super weer was!! Iedereen liep daar in korte broeken! hahaha wat een verschil met de vorige keer waar iedereen in winterjassen liep. DIt keer waren we in het goede plaatsje uitgestapt! naar het park gelopen en wow wat we daar zagen....wat een uitzicht, the three sisters!!

Het verhaal over de Three sisters: Delegendeis dat drie zussen verliefd werden op drie mannen van een andere stam. Het was volgens hun wetten verboden ommet ze te trouwen. Er ontstond een gevecht. Om de zussen te beschermen veranderde een wijze ze in steen. De wijze overleed tijdens het gevecht en zo kon niemand ze weer terugveranderen. aaaah...t zal je maar overkomen..;)

Daarna zelf een route gelopen, door het woud, stijle trappen, watervallen, soort papegaaien was echt super!!Tussendoor een keer lunchen met mooi uitzicht!!Bij de laatste grote watervalwaren we foto's aan het schieten toen er op eens eenwindhoos aan kwam zetten...hahah echt wewerden helemaalnat, we wisten niet hoe snel we er vandoor moesten gaan. Bijna een van de hoesjes van de camera's in het ravijn gevallen door die ene windhoos!

Heerlijk in de schone buienlucht en niet de lucht van de stad! Op het laatste kwamen we bij de stijlste trein van de wereld!! We hadden de keuze: of we konden na 3 uur lopen nog 5 uur lopen of de stijlste trein van de wereld nemen. Omdat het binnen 5 uur donker zou worden leek het ons niet verstandig door te lopen. Dus wij kozen voor de stijlste trein. Wat een ding was dat een karretje op een veel te dunne rails, met soort gaas eroverheen en aan een kant helemaal open!! Echt te eng voor woorden hoe dat eruit zag!! Alle banken zaten in de richting van het ravijn. Jessica en ik dachten dat de handel naar je toe ging zoals bij de attractie 'de spin' (op de kermis). maar dat was niet zo...je zat er gewoon los in. Dus voeten tegen de rand aanzetten en jezelf tegenhouden. Jessica en ik zaten echt met klamme handjes naast elkaar en gillen....Een gids die met een groep rondliep zat er ook in en die liep al te gebaren dat het een leuke foto zou zijn! hahaha...als er een camera hing dan kon je lachen....wat eng! Duurde niet heel lang en je was weer boven...nou trillen op je benen,,,hahaha wat een ervaring!!!We vonden het achteraf echt super gaaaf!!! Daarna zijn we weer terug gaan lopen naar de trein, hadden we weer een rit van 2,5 uur voor de boeg. Maar het was een super geslaagde dag!!!

Laughing
We spraken iemand en we hadden die dag ook super geluk met het week, het was de mooiste dag van de afgelopen weken!!!joehoe,,,,

Gisterenavond hadden we een meeting met Thirza. Zij hoorde ook bij de groep en zit nu in een gastgezin in Sydney. Ze gaat naar school om beter Engels te leren. Ze wilden graag meeten dus wij naar de sidebar en scubar geweest. Die laatste tent had je veel gekke, rare, adhd aussies. Eentje ging nog net nietop zijn knieeen...whahahah...Wat een mafklappers zeg!! En ook nog een tequila gedronken met twee aussies...;) te vies!!nooit meer...! Maar er waren ook nog aardige finnen. Die waren tenminste normaal, gezellig en daar heb ik ook nog een groot deel van de avond mee zitten praten!! Wat een nationaliteiten kom je tegen,echt super leuk!

Vandaag is wasdag en de laatste nacht in dit hostel. Morgen gaan we op Surfkamp voor een week...dat wordt wat! Daarna is het plan om nog een nacht inSydney te overnachten en dannaar boven te gaan met de bus richting Cairns.