femopreis.reismee.nl

Surfkamp!!!

yoooo brooo's!! How are you doing?!
Daarmee worden we meewakkerHet is een standaard zinnetje aan het worden!
Laatste week was ik op surfkamp!! Op 7 mile beach in Gerroa! Echt een kamp gevoel! Een soort middenplaats met vier grote picknickbanken in het midden waar we aan eten en relaxen en erom heen een allemaal kamers met 6 bedden. Echt alles bij elkaar! Super gezellig. En wat een heerlijke douches hadden ze daar...net als thuis!! Daar hebben we lang ondergestaan als we na twee surflessen toch best koud hadden..!!:)

We zijn maandag naar het kamp gebracht met de bus..heerlijk relaxen in de bus met heel veel beenruimte, heerlijk!Daar aangekomen kregen we een intro wat we konden verwachten.Daarna werden de kamers ingedeeld en Jessica en ik ging met 4 andere 'nieuwe' nederlanders op de kamer (ayla, esther en Guus)!Wat een leuke lui en gezellige kamer hadden we! Nummers uitgewisseld en wie weet kom ik ze nog tegen tijdens mijn reis.

Tijdens intro werd verteld wat de eet tijden waren en wanneer we gingen surfen! Zo waren er tijden voor het ontbijt, lunch en avond eten. Verschillende dingen gegeten, pasta, broodjes,soep!! Ik heb nog nooit zo veel vlees gehad in een week!!( eet niet zo veel vlees!) Na de uitleg kregen een wetsuit aangemeten die we de hele week moesten gebruiken! Echt handig een eigen wetsuit!

Daarna meteen naar het strand voor de eerste surfles van 2 uur! Ff rare foto's maken op het strand met de instructors en de beginselen leren van het surfen. Goed op de plank ligggen, peddelen en als de golf eraan komt 3x peddelen, handen onder je borst en dan push up! Eerst op het droge oefenen en daarna het water in. En zo werd dat steeds meer uitgebouwd tot staan op het board. Ondertussen liep er een fotograaf rond die foto's aan het maken was! Heel handig (ahum) bij mij was ze altijd op het verkeerde moment! hahaha zie facebook!

De eerste les was het meteen raak. We hadden Jake als instructor en die wilde een rondje doen met namen en wat je doet, leuk vindt, of iets raars over jezelf. Ik was als tweede aan de beurt, dus ik zo ik ben femke. Hij probeerde het uit te spreken maar het lukte niet! Dus zei hij dat we een andere naam moesten verzinnen. Ik zo; noem me maar fem (voordat er een of andere rarenaam eruit kwam) haha dat lukte gelukkig wel!! hahaha en ik had gezegt voordat ik er erg in had, ik hou van lesgeven, moest ik bij hem komen zitten omdat hij het zo leuk vond!!nou eva, jessica ensjaak moesten zo lachen!!Zat ik achter het surfboard met hem!! Goed begin is het halve werk he..;)

De tweede dag begonnen we met oefeningen op het strand en lagen jessica en ik tegen over elkaar (dit kon niet goedgaan:P)en eva en sjaak. Je moest telkens diegene aankijken omdat je rechtvooruit moest kijken om meer balans etc te hebben. Maar telkens als een van de instructors iets zei (ze waren daarin tegen ook niet verkeerd om naar te kijken..;)) keek ik automatisch die kant op...! Dus jessica zegt zo; oogcontact houden...en ik zo knipogen naar haar, jaja...! Kody (instructor, uit zuid afrika) dacht dat we zaten te geinen over Jake (andere instructor) maar dit was niet het geval. Maar hij kon half nederlands/zuid-afrikaans, dus begon hij een heel verhaal dat als we over Jake zaten te geinen dat onze wetsuits dan in de vrieskast werden gehangen en dat we die de volgende dag weer aan moesten doen! Nou dat hoef je niet tegen ons te zeggen....we konden niet meer van het lachen...hij zei het ook met zo'n grappig accent en op een leuke manier! We moesten voor 'straf' naar de zee rennen en zwemmen en dan weer terug komen...daar gingen we als vier nederlanders...Jessica en ik kregen meteen de naam 'the troubles'! was zoooooo...grappig!

De andere dagen waren ook super gezellig! elke dag 4 uur per dag surfen (2 lessen per dag), echt super leukmaar wel zwaar om te doen, wat spierpijn, gekneusde duim (nadat het surfboard met grote snelheid tegen mijn duim klapte), blauwe knie, blauwe plekken aan over gehouden...maar wat een ervaring en wat een leuke mensen daar!s'avonds zaten wemet zijn allen aan de'goon'. Een rare witte wijn gemaakt van apen- en vissenogen etc.Niet te veel over nadenken en gewoon drinken. Het smaakte nog niet eens heel vies enis een goedkoop backpackers drankje. We kregen een aanbod om in het weekend te blijven voor een goede prijs! Dus die hebben we met beide handen aangepakt en zijn nog met 6 nederlanders en 6 duitsers gebleven...Zaterdag ochtend kwam er een nieuwe groep aan enzaterdagavond was een grote party in de pub bovenop de berg!! wat een feest met alle andere mensen en de crew (check de foto's!) Zondag hadden we laatste les, maar het was super weer en sommige hadden last van een kater van de vorige avond!! Dus later nog ff lekker op het strand gechilled!!

Wat is surfen geweldig en daar was echt de chillmodus aan...no worries!! Zou daar nog veel langer willen blijven...wordt een hoop afgegeind!Maar ik wil natuurlijk nog meer zien de komende tijd...dus het reizen is weer ingezet! Vanochtend vroeg zijn we aangekomen in Byron Bay en daar blijf ik denk ik een paar dagen omdaarna naar boven te reizen richting cairns met verschillende tussenstops!

bye bye!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active