femopreis.reismee.nl

Fraser island

Fraser island is het grootste zandeiland ter wereld. In de aboriginal taal wordt het eiland Paradijs genoemd! Het eiland is 122 km lang en 5 tot 25 km breed. Het landschap is afwisselend, tropische regenwouden, duinlandschap, rotsachtig.Het strand wordt als snelweg gebruikt en ook als landingbaan voor vliegtuigen...ik heb dat een keer zien gebeuren..maar het is goed gegaan! Land het vliegtuig gewoon op het strand terwijl er ook auto's rijden op dat strand...heel bizar!

Op naar drie dagen fraser island, en 2 nachten slapen in een tent. Ja je leest het goed...fem en in een tent slapen!! Met 4weelsdrive cars op naar de ferry om naar fraser island te gaan. Elke auto bestond uit 8 mensen. Per auto had je voor de drie dagen eten mee gekregen en een menu wat je dan met zijn allen kon maken. Ik zat in een auto met drie fransen en 4 duitsers...;) kon ik beide talen een beetje ophalen (ahum..

Wink
) Maar iedereen reed achter elkaar aan en telkens met zijn allen ergens stoppen! Was een leuke groep ook nog met 2 belgen erin! Dus kon af en toe toch nog ff lekker nederlands spreken! De grootste uitdaging was toch wel om mijn rugzak vol te stoppen met handige spullen. Want je mocht alleen een rugzak meenemen. Nou het is gelukt..maar propvol...en later bleek dat je bijna de helft niet nodig had!! hahah... is altijd zo...! Op fraser werden we al meteen gegroet door 2 dingo's (soort honden, maar dan minder lief). Meteen rondjes om die beesten rijden om een foto te kunnen maken!

De eerste dag zijn we naar lake mackenzie gereden en lekker liggen zonnen en gezwommen...ja ja zelfs ik..! s'Avonds met de groep koken en daarna heerlijk bij het kampvuur gezeten in het aboriginalkamp! Gelukkig hadden ze hier wel een paar douches en wc's. Ik heb ook al tours gehoord dat ze een gat moesten graven om daar in te plassen etc!! Ik blij dat wij dat niet hadden! De eerste nacht sliep ik met een israelische vrouw in de tent. Maar zij ging de volgende ochtend weg omdat haar teen was geinfecteerd en enorm zeer deed.

De tweede dag hebben we veel gereden en veel gezien; het wrak van het schip Maheno, waar we ook een groepsfoto hebben gemaakt! Indian head is een soort rots die je kunt beklimmen en vandaaruit heb je een geweldig uitzicht over het strand en oceaan! Wij hebben ook nog twee walvissen gezien!:) lucky us! We zijn die dag ook naar de champagne pools geweest. Dat zijn een soort zwembaden tussen de rotsen die zich vullen met water uit de oceaan! Je moet dus niet te dicht bij de rotsen komen want daar klappen steeds golven overheen!. Daar heerlijk gezwommen in het koude water en liggen zonnen! Wat was het warm die dag zeg!! Als laatste gingen we die dag naar een creek. Daar moest je een klein stukje naar toe lopen om dan in het water te springen en mee te gaan met de stroom. Je kwam dan uit in een soort meertje op het strand! Dit kon je zovaak herhalen als je wilde! wel grappig! Die avond had een andere groep de kisten met voedsel op de grond laten staan, en daar komen de dingo's dus op af! En ja hoor...heel dichtbij ons...dus mensen met stokken op de grond slaan om de dingo's te verjagen! s'avonds mocht je dan ook niet alleen naar de wc's en douches, tenten lopen omdat die dingo's gewoon overal konden komen...dus telkens in groepjes of tweetallen daar na toe lopen en met stok in de hand (een stok namen wij niet mee)!! Die laatste avond moest ik alleen in die tent slapen..Ik heb die tent wel 3x gecheckt met mijn telefoon (als zaklamp)om te kijken of er geen spinnen of andere beesten in zaten!! Maar ik had een goede tent en alles netjes dichtgehouden...dus niks aan de hand! Heb zelfs een keer goed geslapen in een tent..!

Derde dag tent leeg maken, ontbijten om daarna naar het Lake Wabby. We moesten om bij dat meer te komen wel 45 minuten lopen in de hitte. En het laatste stuk was in de brandende zon over zand. Daar heerlijk afgekoeld in het water. De terugweg was een hel! Je voeten branden gewoon van hoe warm het zand had en dan had je nog je slippers aan!! ongelofelijk..wat doet dat zeer! Maar je moet wat pijn lijden om sommige dingen te kunnen bekijken!Was wel super mooi!Daarna terug naar de ferry en het hostel waar ik nog een nacht zou blijven om de volgende dag de nachtbus te pakken naar de whitesundays!! Toen ik bij het hostel aankwam was er een nieuwe groep die de uitleg kreeg voor fraser island. En ik dacht dat ik Jessica zag zitten. Maar ik dacht, zet eerst mijn spul wel weg in mijn kamer! en ja hoor...daar zag ik haar spullen liggen!! We lagen voor 1 nacht weer op de zelfde kamer! En die middag hebben we gezellig weer zitten bijkletsen en s'avonds wat gedronken met mensen uit haar auto!

De volgende ochtend nog even samen ontbeten en daarna heb ik haar uitgezwaait! om daarna nog een wandeling te maken naar de sandblow waar je mooi uitzicht had ondanks dat het bewolkt was. s' Middags de bus genomen zodat ik de volgende dag bij de whitesundays zou aankomen!

Fraser island was echt een paradijs met zijn mooie meren, uitzichten, dingo's, kampvuren s'avonds en over het strand scheuren met auto's en dan heerlijk een watergolf in je gezicht krijgen omdat de chauffeur te hard door het water reed!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active