femopreis.reismee.nl

Whitsundays, magnetic island, expeditie robinson

s'Ochtends aangekomen in Airley beach met de nachtbus, om 14.00 op de boot te zijn! Het is allemaal gelukt. Twee dagen en twee nachten op een sailingboot rondvaren rond de whitsundays! Wow...wat was dat heerlijk! We zijn drie keer wezen snorkelen, waarvan een keer echt te eng was! We gingen snorkelen en werden dan met zo'n rubberboot weggebracht, maar ze gingen al die vissen voeren en er zou een mega vis genoemd 'elvis' ergens rondzwemmen. Nou..echt om heel de boot waren zwermen met vissen en niet van die nemo's maar echt groter! Ben ik (de grote held dat ik ben met vissen in de buurt) tussen die zwerm vissen gesprongen...wat eng zeg! aahahaha maar ik heb het gedaan en dat was maar goed ook...wat een mooie onderwaterwereld was daar!! Daar heb ik 'nemo' gezien en heel veel gekleurde en rare vissen! En elvis was echt super grote vis!! en je kon hem zomaar aaien...!! hahah...dat had ik zeker niet willen missen! s'avonds gingen we kaarten op de boot 'ezelen' maar het begon opeens heel hard te regenen. Dus wij als kaartersgroep mochten de gele vissersjassen aandoen, het was echt een te grappiggezicht. Wij zaten te kaarten met die gele jassen aan op de grond van de boot!! er zijn foto's van..maar die moet ik nog even weten te bemachtigen!! Ziet er niet uit..maar de jassen waren wel lekker warm! Er werden ook meteen foto's gemaakt! En als iemand dan mee wilde doen pakte diegene ook een gele jas!! hahaha... Dat was gelukkig de enige regenbui die we hebben gehad! Voor de rest van de tijd was het goed weer! We zijn ook nog naar een uitkijkpunt geweest op een van de eiland met een super uitzicht over het strand!!Bij het strand hebben we nog roggen gezien! Het was echt een super leuke tocht en ook echt gezeild waarbij de boot echt zoooo schuin ging! was echt lache...En ook op de boot heb ik als een roos geslapen...straks na de reis kan ik denk ik overal slapen...

Wink
de dag dat we weer aan wal gingen was het halloween en zouden we een afterparty hebben met de crew van de boot en mensen die mee waren geweest..!11.00 Eerst even inchecken in een hostel en spul wegzetten en tegelijk met mij kwam er een tjechies meisje binnen, met haar heb ik op het strand gelegen, gegeten en leuke gesprekken gehad. Misschien zie ik haar in nieuw-zeeland nog, zij gaat daar ook rondtrekken. s' Avonds had ik die afterparty van de bootwat kunnen die lui zuipen zeg....niet normaal!! het was super grappig als nuchtere te zien wat zij allemaal naar binnen kunnen werken die crew!!

De volgende ochtend vroeg op om weer op de bus te stappen naar townsville om vandaaruit de ferry te pakken naar magnetic island! Het is een bergachtigeiland, waar je verschillende wandelroutes kan lopen. Mijn hostel zat direct aan het strand en ik had daar een keer gratis avond eten. Dat was heerlijk! De volgende ochtend gratis ontbijt en omdat ik al zo vroeg wakker was besloot ik wat van het eiland te gaan bekijken. Ik had gekozen om een wandeling te maken bij the forts. Dat is een wandeling waar je koala's kunt spotten als je geluk hebt! en waar je ook een super mooi uitzicht hebt. Ik met de bus daarna toe om aan het begin van de tocht mijn slippers te verruilen voor mijn sneakers. Er kwam net een groepjes voorbij toen ik aan mijn tocht wilde beginnen. Dus ik liep er even achteraan om bij het eerste uitkijkpunt een foto te maken en een praatje. Er waren drie israelische mensen bij, een uit usa, een uit nederland en een uit duitsland. Samen met hun ben ik de route gaan lopen! Het was echt super warm, het was een mooie tocht en mooie foto's gemaakt! En jawel...een koala in het wild gespot!! Wat is het moeilijk om zo'n beest op de foto te zetten, telkens de andere kant op kijken en wij weer rennen naar de andere kant om het beest op de foto te zetten. Het was te grappig voor woorden! hoe moeilijk kan het zijn...maar hij staat erop! Daarna naar een bay gelopen daar te lunchen en te zwemmen. Maar zwemmen kon daar niet ivm algen! Als je dat in je ogen/oren kreeg zou je een infectie kunnen krijgen. Dat risico wilde wij niet lopen. Daarna naar de wallaby's gegaan bij rotsen waar ze zouden leven...echt te schattig! Je kon ze voeren...er waren er super veel en sommige hadden ook jongen! Daar natuurlijk ook weer veel foto's geschoten!

De volgende dag ging ik met de bus van townsville naar Mission beach waar ik een nacht zou verblijven. Ook hierbij had ik iemand op de kamer die net was aangekomen en nederlands was, Yvonne! We hebben het plaatsje bekeken en nog even op het strand gelegen en lekker zitten kletsen. In het plaatsje zelf is niet veel te doen. maar het hostel was heel erg klein en gezellig, 50m van het strand! maar de kamer.....je hebt nog nooit zo'n troep bij elkaar gezien..(daar is mijn kamer thuis echt niks bij!als is mijn kamer nu wel netjes!) S'avonds zat iedereen bij de tv om film te kijken dus wij zijn daar ook maar gaan zitten...gingen ze belle en het beest kijken! hahah...jeugdsentiment. Dus die film hebben we gedeeltelijk mee zitten kijken, goed voor je engels..

Wink
. De volgende dag ging mijn bus pas om 15.40 en had ik dus nog tijd genoeg om met yvonne naar het marktje te gaan 40m van het hostel vandaan. hahaha..Nou het spul dat ze daar verkopen zou het bij ons goed doen op de rommelmarkt!! Al hadden ze daar wel goedkope watermeloen, dus die heb ik meegenomen voor de lunch..was een groot stuk en lekker dat ie was! Daarna besloten we om een route te gaan lopen van 30 minuten naar een ander strand. Wij op slippers en rugzak op pad. Wisten wij veel dat wij door een soort dichtbegroeide jungle moesten. Er was een pad en veel bomen en planten. Je kon daar ook de gevaarlijkste vogel tegen komen! Dus als wij iets hoorde ritselen was het meteen kijken wat het was. Op een gegeven moment kwamen we bij een klein strandje met mangrove bomen. Echt super mooi! Daar ff een foto gemaakt en zijn we weer verder gaan lopen door de jungle. We bleven maar lopen totdat we tegen elkaar zeiden als we over 10 minuten nog geen bewoonde wereld/strand tegen komen lopen we terug..Wel was het een super mooie tocht! Maar gelukkig waren we bij het strand aangekomen binnen zeven minuten! Het strand was helemaal verlaten! Echt een expeditie robinson gevoel..kokosnoten en ander soort vrucht, leeg strand, mangrove bos en jungle. Dus hebben we daar een tijdje gelegen om daarna over de gewone weg maar terug te lopen! Het leek ons niet zo verstandig nog een keer met onze slippers door de jungle te moeten met alle beesten die je tegenkomt...slangen,(grote, gevaarlijke) spinnen. Daarna vertrok ik met de bus naar Cairns waar ik zes dagen blijf en 10 november vlieg ik naar Nieuw-Zeeland! Hoop dat ik binnen nu en drie dagen de foto's kan uploaden...!!!

See you...

Reacties

Reacties

Vincent

Zo Bounty girl,dat zijn weer prachtige ervaringen .Mijn dag kan niet meer stuk , ik heb weer genoten.Dan het vooruitzicht,de 10 de vliegen naar Nieuw Zeeland ,
Wouwwwwhhhhhh.heerlijk geniet maar lekker
Groetjes Vincent

Marije

Ik wil ook! Wat zal het prachtig zijn daar zoals je het beschrijft. Als je terug komt moeten we maar een foto/verhalen dag organiseren ;)
Liefs!

Fem

@ marije...een heel goed plan!!!:) zo veel dingen meegemaakt...en nog ga beleven...teveel om allemaal op te schrijven in de verhalen...dan worden ze mega lang!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active