femopreis.reismee.nl

Cairns

Laatste week van de oostkust ben ik in Cairns geweest. Maandag al meteen een tour genaamd Uncle brians gedaan. Met deze toer ga je lang verschillende watervallen, meren etc in de bergen. Super lachen, we hadden een drukke, gekke gast (paul)die onze tour deed! Dat moet je hebben wij deze tours en hij deed zelf net zo hard mee met zwemmen, glijden van rotsen, vogelbekdieren gezien, de waterval van de reclame van etc. Paul leek wel een beetje op Mc Steamy van grey's anatomy!(voor diegene die het wel eens hebben gezien). Wat ontzettend leuke dag met wandelen, zwemmen en van rotsen afglijden en ja.. er zijn foto's van!;) eerste paar keer toch maar gewoon zittend en de volgende keer zij hij op je buik dat is leuker. Dus dat nam ik aan..maar ik was bang dat mijn bikini dan op verkeerde plek zou komen. Hij zo....nee dat gebeurt niet..! Dus ik op mijn buik van die rotsen af en je moest met je hoofd omhoog in het water komen. Deed je dat niet dan zat de kans er in dat je met je hoofd op een rots klapte! Het was dus niet helemaal veilig! Ik kwam goed in het water terecht met mijn hoofd maar ...je raad het al...bij de aanraking met het water ging het mis..bikini zat niet meer op de goeie plek..! Snel goed gedaan...en nee!! daar zijn geen foto's van!

Wink
Het maffe van australie is datbij wegwerkzaamheden hebben ze meestal mensen staan met geel/oranje hesjes diedehele dag dan met een bord in dehanden staan. Aan de ene kant van het bord staat STOP en de andere kant SLOW.Zo kunnen we in nederland ook meer banencreeren! Tijdens de terugwegstopte het busje (21 mensen)opeens en we moesten onze hoofden naar beneden doen en dan zou er een bijzonderbeest komen of zo...Heel raar aan de kant van de weg.. Wij braaf doen wat hij zegt. Toen we weer omhoog kwamen en links keken stond daar een oud vrouwtje met een mand, dus wij dachten een slang of zo...haalt ze daar 2 knuffelrupsen uit, een grote en een kleine...wij konden niet meer van het lachen...en zij moest weer om ons lachen! Hoe blij kan je iemand maken met een lach!! Het grappige is dat ze er meestal staat als zij dietour doen, maar ze kennen haar niet. Heel af en toe staatze er niet en telkens doetze weer wat anders...hahhahaha nou wij konden niet meer van het lachen..s'avonds op de terugwegin het busje een feestje gevierd met keiharde muziek!

De dag erna maar een rustdag genomen..cairns bekeken. Op zich niet echt een bijzondere stad maar wel een hele relaxe stad. Na wat telefoontjes, en dingen geregeld te hebben, heb ik heerlijk bij de lagoon gelegen! En jawel..heerlijk liggen lezen!!

Woensdag ben ik naar het rainforest (capetribulation)geweest met een tour en kleine krokodillen in het wildgezien tijdens de tour! Verschillende wandelingen door rainforest en mangrove stukken. Een boom was echt apart, een stam met allemaal gaten erin...kon je camera in de stam steken (was hol) en kreeg je echt een hele aparte foto!! Zijn bij het strand geweest waar het strand en het rainforest samen komen. Wel mooi om te zien! Verder zijn we gestopt bij een mooi uitzichtpunt. En zijn we bij de aboriginals in het rainforest geweest. Hoe ze daar koken en dat de gevaarlijkste vogel cassowary belangrijk is voor het rainforest. Die zorgt er voor dat verschillende planten, vruchten worden verspreid door het rainforest. Zonder de cassowary bestond er geen rainforest. Daarna heeft de aboriginal verteldover de didgeridoo, en vier technieken laten zien die je kunt gebruiken om het instrument te bespelen. Was wel erg interessant!

Donderdag was net zo'n dag als dinsdag, heerlijk relaxen. Alleen ben ik samen met een scots meisje Vivianwezen eten en daarna stappen. Zou een soort lady's night zijn. Dat betekende dat je 2 uur lang, 5 glazen champagne kon halen als vrouw zijnde. Het grappige was dat het schijnbaar bekend was bij iedereen. Dus er kwamen heel wat mannen in vrouwenkleding, allemaal in jurken en sommige hadden heel veel make-up op en sommige zelfs een pruik!! hahaha...echt was echt te grappig om te zien! Daarbij waren sommige helemaal in hun rol en gingen zelfs als vrouwen dansen! Eentje deed zijn jurk omhoog, zat daar een witte boxer onder, echt te fout. Samen met vivian en een aussie heb ik ontzettend lopen lachen om hoe gek ze deden en natuurlijk genoten van de champagne. Het was best laat geworden en moest de volgende dag weer vroeg op voor de dag naar great barrier reef. Daar gingen we heen met een grote boot om te snorkelen. En meestal moet je nu een wetsuit aan omdat het seizoen van kwallen is aangebroken. Maar daar hoefde dat niet. Midden op zee en het water was heerlijk! Dus lekker in bikiki en met flippers rondzwemmen! Genoeg vissen etc gezien! Ook nog wat foto's gemaakt met een onderwatercamera...maar of dat daar iets van terecht is gekomen weet ik nog niet...!Nog een keer laten ontwikkelen! Toen ik terugkwam was eindelijk mijn pinpas aangekomen bij het hostel...wat was ik blij...de hele week al geleeft als een zwerver en de nieuwe doet het...net de laatste avond dat ik daar was...!yoehoe!

Gisteren ben ik vanuit Cairns naar brisbane gevlogen, en van brisbane naar Auckland. Wat was dat een dag zeg...! Begon al in Cairns met mega lange rijen en vertraagde vluchten (jetstar)! Ik ben eigenlijk alleen maar geprinte boardingcarts gewend, maar nu kreeg ik een geschreven...moest je nagaan wat voor gaos het daar was. In brisbane was ik helemaal blij dat ik met qantas mocht vliegen...maar helaas had deze vertraging...en inAuckland waren de tassen vertraagd...!Ik was om 7.30 vertrokken uit mijn Hostel in Cairns en was 4.00 s'nachts aangekomen in het hostel in Auckland....waarvan is ongeveer 5 a 6 uur in het vliegtuig heb gezeten!!Echt te bizar, het zit niet altijd mee als wereldreiziger! Maar ben in iedergeval veilig aangekomen! Vandaag dagje Auckland, de stad bekeken, maar is bewolkt hier en 15 graden (koud), min 10 graden verschil met Cairns!Morgen vertrek ik naar bay of islands! Hopelijk is het daar beter weer!! Komende 5 weken reis ik Nieuw-Zeeland rond!! By the way er zit nou 12 uur verschil tussen nieuw-zeeland en Nederland!!..

Cool

Reacties

Reacties

Vincent

Hoi Femke, wat maak je veel mee en wat is dat leuk, alleen die vertraging dan, ja helaas dat hoort er ook bij. Jammer dat je je pasje hebt, wantij had wel een oplossing, Melita en ik zouden hem wel even langs brengen. Konden we ook verliefd worden, mooie dingen meemaken en gezellig champagne drinken en met leuke kerels dansen,liefst zonder make -up.
Geniet maar mooi verder.liefs
Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active