femopreis.reismee.nl

I'm in love....

Kia ora,

Wow, nu ben ik een week in nieuw-zeeland. Ben begonnen in auckland, maar wat een reis moest ik maken zeg van Cairns to Auckland. Bij cairns airport begon het gezeur al, lange rijen voor drie verschillende vluchten en toen ik aankwam hadden alle drie de vluchten al vertraging waaronder die van mij!! FIJN!;) en dat kwam omdat ze alle boardingcarts moesten schrijven met pen!! Om het verhaal ff in te korten;totaal heb ik denk ik 6 uur in het vliegtuig gezeten, en vanaf half 8 s'ochtends vertrok ik uit cairns en half 4 s'nachts was ik in het hostel in Auckland!! En dat allemaal omdat 2 vliegtuigen die ik moest hebben allebei vertragingen hadden, en in auckland (hoe ze het voor elkaar krijgen...) de koffers hadden ook nog eens vertraging! hahaha heb ik nog nooit gehoord! AL met al een lange reis, maar een paar dagen daarna was ik die reis al helemaal vergeten.

Ik ging na twee nachten in auckland op naar de bay of island! De bay of islandsbestaat uit verschillende eilanden.Daar twee ontzettend leuke tochten gedaan. Eentje was een dag tocht naar Cape Reigna (noordelijkste puntje van noordereiland). Daarbij zag ik hoe mooi verschillende kleurengroen alles is!! En een keer stopte de chauffeur bij een farm, ik moest zo lachen....!! Want hij stopte de bus om de mensen de kans te geven om de vele schapen te fotograferen. NOu ik kon niet meer van de lach...ik vind dat zo normaal uit Nederland. Maar bijna iedereen stormde de bus uit en namen ongelofelijk veel foto's van die beesten...en ik bleef rustig zitten... hahaha!! ben ik waarschijnlijk te nuchter voor!

De tocht die ik meteen wilde doen was dolfijnen spotten in het wild en er mee zwemmen!! Je weet nooit of je kan zwemmen want dit kan aan verschillende dingen liggen. Als de dolfijnen kleintjes hebben of aan het jagen zijn mag er niet met ze gezwommen worden. De eerste groep die wij zagen was super!! Hogen sprongen maken en ze kwamen dicht bij de boot...toen kon ik mijn geluk al niet op!! Wat een mooie beesten!! maar die groep was helaas niet geschrikt om mee te zwemmen. Dus na een tijd van proberen de juiste foto te maken, gingen we verder op zoek....en ja hoor we vonden een groep waar we mee mochten proberen te zwemmen, wetsuit, duikbril, snokkel om en gaan met die banaan...in het ooooohh zo koude water...maar na even merk je het niet meer!! hard zwemmen en dolfijnen spotten!! Wow ze kwamen echt super dichtbij, en springen en doen en onder je door en naast je zwemmen! Super! Na een tijdje ging ik weer even terug naar de boot en ik sprong voor de tweede keer in het water (alleen, andere waren ver weg of wilde niet meer ), zegt een van die vrouwen kijk eens onder je!!! en jaaaaa hoooor!! daar zwommen 6 dolfijnen vlak onder mijn voeten door!! Het gekke is, ze zijn wild en doen niks...ik kan wel zeggen, dolfijnen hebben mijn hart gestolen...wat een leuke, gekke, gave beesten! Wat een ervaring!!! Ondanks dat het bewolkt en koud water was, was het een super dag! Wees dus maar niet bang....heb niet een aussie of kiwi op het oog...dus ik kom gewoon terug hoor!!! hahah ...sommige zullen wel gedacht hebben.....ooohhh neee he...maar de titel slaat dus op de dolfins!...hahhaha lekker flauw....

Gisteren hebben we een wandeling gemaakt naar de cathedral cove, wat ook op en af ging! Maar ook super mooi om te doen, langs weilanden en veel groen, trappen op en afom bij het strand uit te komen!

Later vertel ik verder, mijn tijd is bijna op!Tot nu toe lijkt nieuw-zeeland veel op Nederland met al zijn groen etc! Maar hier is meer heuvel/berg landschap!

Enne...Omi, de regenjas komt hier goed van pas!!! hahhaa...en ik maar denken dat ik hem niet nodig zou hebben!!! Omi's hebben tochvaak gelijk??!!;)

See ya!

Reacties

Reacties

Vincent

Hoi Femke, heb je nog in dat restaurant op het strand, het noordelijkste puntje , koffie gedronken. Ja mooi hè die kleuren van de zee.hopelijk zit het weer wat mee. Wij hebben daar met de bus de sixty mile road, gereden over het strand.dat moest binnen een bepaalde tijd anders werd het vloed en verdween je in de golven.
Daarna van een zandduin naar beneden op een plank, zand surfen. Wouwwwww.
Die schapen herinner ik e ook wel duizenden, ja ik ben daar ook te nuchter voor hoor, een schaap is maar een schaap.
Ik heb ook gezien hoe snel ze geschoren kunnen worden, demonstratie, en hoe ze naar een hondje luisteren, met hun baasje. Leuk hoor.
Ja en dan die dolfijnen, wat een prachtige beesten hè,lief ook, dus daar ben je verliefd op geworden, kan ik me voorstellen, ja wordt maar niet echt verliefd daar ,want dan kom je nooit meer terug en zullen we je missen en dat heb ik al besproken met je moeder ,dat kan niet hoor, zou oma ook niet leuk vinden..dus geniet maar van je volgende ervaringen en houd het bij vissen.
Super leuk hoor om weer van je te horen,
Knuffel uit het koude kikkerland,alhoewel we heerlijk getennist hebben woensdag, volop zon , zo erg dat we overdwars hebben gespeeld. Ja gewoon even gek gedaan.
Doen wij dus ook wel eens.
Vincent.

fem

klopt wij hebben ook over t strand gereden met de bus! haha ik zou het bij vissen houden..!!;-) over dwars gespeeld?rare vrouwen zijn jullie toch bij elkaar...leuke, gezellige, rare vrouwen..zijn er foto's van?hahaha

Vincent

Nee geen foto' s helaas,want zoiets unieks komt niet vaak voor.
Groetjes Vincent

Emiel

Hee Femke!

Lang niet gesproken, maar echt gaaf dat je in Nieuw-Zeeland ben!! Ook tof om al je ervaringen te lezen. Wanneer ben je weer terug in Nederland? Ik ga in maart naar Nieuw-Zeeland, dus als je weer terug bent wil ik al je toffe ervaringen weten!;)

Groetjes x Emiel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active