femopreis.reismee.nl

living on the edge deel 1...

kia ora,
verhaal is in twee delen..krijg het anders niet goed op mijn mobiel...achter elkaar doorlezen..;-)

er is mij al een paar keer gevraagd, leef je nog je hebt al zo lang niks meer op de blog gezet (een week!) haha vandaar ff via de telefoon een update. Ondertussen heb ik veel gezien en gedaan.
Waitomo staat bekend om de glowworm caves, in de grotten met een grote zwemband (waar je in zit), wetsuits/laarzen, helm met lamp en op naar de grotten! waar je een hoop glowwormen ziet! heel apart om te zien!lijkt op een sterrenhemel maar dan groen! verder rondlopen, ronddrijven, springen van watervallen...was een leuke ervaring. Bij de caves was ook een cafe!helaas was twee dagen nadat wij er waren geweest het café afgebrand!
van waitomo zijn we naar rotorua gegaan daar hebben we een kijkje mogen nemen in het leven van de maori's. maori zijn de oorsprongelijke bewoners van nieuw zeeland! ze hebben hun eigen taal, klederdracht, dans (haka). Ze maken het eten niet klaar zoals wij op het fornuis..maar koken in een gat onder de grond. Wij hebben daar gegeten en was echt lekker eten!
In taupo heb ik toch iets gedaan wat ik van te voren niet zou doen!...en dat is skydiven...had tegen mijn ouders gezegd voordat ik vertrok uit nederland, wees maar niet bang, k ga niet skydiven...maar jewel...ik heb het gedaan...15000ft..wat gaaf zeg om mee te mogen maken! ik mocht samen met greg en nigel als laatste springen..we moesten wel 6x wachten tot we uiteindelijk met het vliegtuig mochten..en iedereen kwam enthusiast terug...nou ik kon niet meer stil staan en de jongens maar lachen...;-)
de sprong uit het vliegtuig was zooooo gaaf! wat een kick en een adrenaline kwam er vrij..ik had 1min vrije val!super!en wat een uitzicht over het meer en vulkaan en de omgeving...Wow...AWESOME!!AMAZING!wat een gave ervaring! en dan ook weer terug worden gebracht met de limousine waar je ook door op werd gehaald!! super dag! De dag erna hadden greg, nichel, 2 canadese meiden en ik n auto gehuurd om de tongariro alpine crossing te doen!totaal 5,5u gelopen, wat een zware maar ooohh zo mooie klimtocht!verschillende meren gezien, rotsformaties en vulkanen, door de sneeuw gelopen, sneeuwballen gevecht gedaan!geluncht op het hoogste punt van de crossing en dan weer trg naar de auto...!was een zware, gezellige dag!
De volgende dag met de bus naar river valley maar eerst gingen we een wandeling maken in het nationaal park bij de vulkanen. De vulkaan is weer actief en het was spannend of er geen rook etc uit zal komen...we hebben die dag werk rook er uit zien komen...stond ook in kranten in nederland! haha daar waren wij...(we brengen ook geen geluk..;-)!) River valley was in de middle of nowhere...mooie omgeving, veel groen en lokale voetgangers ~>de schapen lopen over de weg!een chille plek waar niet veel te doen is!
Hierna ben ik 4 dagen in wellington geweest, wat een leuke stad!Veel winkels, kroegen, dingen te doen, stranden! heb een super tijd gehad met leuke mensen op het strand liggen chillen, uiteten (goedkoop) bij iets wat niet te vreten was...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active