femopreis.reismee.nl

vervolg...

maar ooooohhh...wat hebben we in een deuk gelegen om t vieze eten met zijn vijven (winnie, greg, nigel, alby) daarna ons zelf getrakteerd op een over heerlijk ijsje wat in vergelijking met het eten duur was...haha nigel en greg gingen na 2 nachten doorreizen..de laatste avond voor hun hebben we met 5en gegeten in ons hostel en daarna n drankje wezen doen met nog 3 andere uit t hostel. De volgende dag had winnie met een vriend van haar vader afgesproken, maar die had ze lang niet meer gezien en wilde liever niet alleen..dus ik ging mee!eerst over hobbit (film) market gelopen en john wilde ons wel overal naar toe rijden..we hebben wellington van alle kanten gezien en verschillende verhalen gehoord, lunch gekregen, klein museum over films geweest zoals figuren hong kong, lord of the rings etc..en een video over achter de schermen gezien, zijn huisje en lokal wellington bier gedronken...van 1u tot 8u zijn we weggeweest daarna ben ik nog uitgeweest met een stel uit t hostel...wat een nacht!!laatste dag naar het museum te papa geweest, chillen op het strand met friends en lkkr drankje erbij...samen gegeten en daarna tijd om afscheid te nenen van deze leuke, gekke mensen!!dat is het minst leuke...ontmoet je gezellige mensen en na een paar dagen moet je weer opnieuw beginnen!!hoort er bij...gelukkig hoef ik in nederland niet weer op nieuw te beginnen met vrienden maken...;-) haha
We zijn met de ferry naar het zuidereiland gegaan daar hebben we kaiteriteri (abel tasman national park) bezocht..
lekker relaxen op het strand met veel bewolking en aan de koude kant..in slaap gevallen, niet ingesmeerd (wat ik normaal altijd doe) en je raad t al...rood als een kreeft of is er nog iets anders wat roder is??;-) iedereen kats verbrand..kon niet slapen op mijn rug..nu is t gelukkig weg aan het gaan met een bus after sun! haha
we hebben verschillende wandelingen gedaan onderweg naar volgende plaatsen om te overnachten...daarbij kom je bij mooie kustwandelingen/uitzichten en hebben een zeehonden kolonie gezien met veel jongen..zoo cute..:-)
Vandaag hebben we in frans jozef over de gletsjer gelopen...echt super gaaf, we gingen met de helicopter heen, daar 3u lopen en dan weer trg met helicopter!!super gaaf om in n heli te zitten en dan ook nog voorin!!wow! en vooral als ie scheef gaat...kicken..!weer een superdag!!
De komende 2 dagen zit ik nog in franz josef, daarna verder naar het zuiden, wanaka, queenstown, dunedin,catlins, curio bay,invercargill,te anau, milford sound, queenstown en daarna richting christchurch!!
Sweat as!!