femopreis.reismee.nl

Crazy Dutchie (CD)

Dat is de naam die ik vaak te horen krijg. In Wellington maar ook weer in Queenstown! En waarom? omdat ik misschien in koud water heb gezwommen in Wellington en het niet koud hebben! Omdat ik soms een beetje raar kan doen..op eens een dansje tussendoor of raar kijken...;) Maar er de nieuw-zeelanders maken nog al veel namen van mijn naam: fenka, femka, finke, en de mensen van de fergburger (wat echt een super lekkere burger is @queenstown!!))hebben mij zelfs fim genoemd! En ze doen daar alle bestellingen met namen...toen kwam FIm en je zag de jongen kijken die het oplas, dit kan geen echte naam zijn!Dus een hoop gelach en gegier was dat!!! we konden niet meer van het lachen.....maar de meeste mensen noemen mij fem, is makkelijker te onthouden....maar ze spreken het uit met een bepaald accent dus dat klinkt het nog anders..;) wel grappig allemaal.

Ondertussen heb ik weer heel wat meegemaakt en gezien! Wanaka was echt super! mooi weer en een mooi weer. We hadden een leuke buschauffeur, die ging gewoon met ons op het strand zitten waar we echt een te mooi uitzicht hadden over het meer mett bergen in de achtergrond! wow!Eerst zou ik daar twee nachten blijven, maar had besloten om het te veranderen om met mijn reisbuddies verder te gaan naar queenstown! Dat werd goed gevierd de eerste avond in queenstown, wat een avond met veel gratis drank en leuke muziek! Daarna de andere avonden niet meer wezen stappen maar lekker filmpje wezen kijken in cinema (gratis in hostel!)Op de heenweg naar queenstown zijn we naar puzzleworld geweest en voelde we ons weer ff kind, lekker puzzels oplossen! daar was ook een leuke toilet in romeinse stijl, mannen op de achtergrond en gaten in de grond aan de zijkant. Was een soort of 3d. (foto komt later)

In Queenstown lekker rustig aan gedaan de eerste dagen, was lekker om weer een tijdje op dezelfde plek te zitten. Na 3 dagen relaxen waren we klaar voor de Bottum bus. Kleine bus met 13 mensen aanbood waarbij je langs Dunedin, Invercarfil, Catlins en Milford Sound. Dat waren drie zware dagen met veel dingen zien en meemaken! De eerste avond in Dunedin was lache...we waren in een irish pub waar geslaagde studenten met hun ouders aan het feesten waren!! Nou ik heb me een vader zien dansen...denk dat ie de volgende dag niet meer kon lopen...hij ging zo uit zijn dak. Op de tweede dag hebben we vier verschillende korte wandelingen gemaakt. De eerste was naar de vuurtoren met een mooi uitzicht over de zee en rotsen daar zagen we zeehonden. We hadden deze dag een andere driver genaamd Don (+65) en hij liep alles mee en zat lekker te geine...leuke man! Daarna gingen we een strandwandeling ergens maken en zeeleeuwen spotten. En ik liep met Jody voorop...ik zat tegen haar te geinen, straks komt er eentje uit de duinen zetten (CD)...zij zo; je maakt me bang. En opeens zag ik wat in de duinen liggen en Jody dacht dat het een rots was...en ja hoor wat bleek het te zijn....een reusachtige zeeleeuw....nou ik kwam niet meer bij van het lachen! Don probeerde ons zo dicht mogelijk bij de zeeleeuw te brengen zodat we foto's konden maken! vanaf 3 meter! eigenlijk moet je minstens 10 meter afstand bewaren! Maar hij zei dat het veilig was! Wat een joekels van beesten zeg! We hebben er in totaal twee gezien! Daarna een korte wandeling door the forest en een mooie waterval en als laatste gingen we yellow-eye pinquins spotten en ja hoor...we hadden geluk...wat een grappige beesten zijn dat zeg!! Waar de pinquins leven stond vroeger allemaal bomen, dit kun je zien in de stenenn (fossielen). Laatste dag naar een mooi lake geweest 'Manapouri' en daarna door naar milford sound waar we 2 uur op een boot gingen en hadden lunch inclusief, nou de backpackers kunnen dan opeens heel veel eten....hahahahah Milford sound was super en het weer was die dag ook super!!

Daarna nog 2 dagen queenstown en zijn we naar de botanic gardens geweest en de avond van terug komst van de Bottum bus hebben we naar de ondergaande zon gekeken was super!! De volgende dag nar het uitzichtpunt met de gondola gewees. SUper mooie dag uitgekozen! Daarna lekker liggen chillen op het strand!

Nu zit ik in een klein plaatje Twizel voor twee dagen en heb iedereen verlaten! Dus alleen...vandaag was het lekker weer heb heb ik (CD) een mountainbike gehuurd en30 kilometer in de wind naar een super mooi lake gefietst...was zwaar jo!!! mijn conditie is niet meer wat ie geweest is...;) hahahahahah..... Morgen ga ik (CD) naar Mount Cook om nog ff een wandeling te maken....hahahah Hoe gek kan je zijn...morgen waarschijnlijk zo veel spierpijn...en ga ik nog ff bergen beklimmen.....;) ach ja je moet iets he...;)

Nog maar drie dagen en dan verlaat ik nieuw-zeeland...en ga ik weer terug naar australie!!

Nieuw-zeeland was super mooi en leuke, lieve mensen ontmoet!!:) op naar een ander avontuur in australie!

Sweat as!!

Crazy Dutchie...

Laughing

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active