femopreis.reismee.nl

outback jack!

G'day!

Hoe staat het in nederland met de kerst- en oud en nieuw voorbereidingen? Hier heb ik absoluut geen kerstgevoel...het is daar te warm voor! hahaha...

Afgelopen story zat ik nog in New Zealand en was op mijn laatste dag naar Christchurch centrum geweest om te kijken hoe het een jaar na de aardbeving er nu uit ziet! Indrukwekkend, veel gebouwen staan nog net zo als vorig jaar of liggen in puin. Als ze nog staan hebben ze kapotte ramen, gaten of zijn de ruiten er helemaal uit! Het lijkt net een geestenstad, het voelde ook echt of het net gebeurd was....heel vreemd. Ze hebben er wel nog winkels en het geprobeerd gezellig te maken daar, maar als je goed kijkt zie je dat winkels bestaan uit grote containers! Heel apart om te zien, maar als je binnen in de winkels bent merk je hier niks van! Toevallig kwam ik een jongen tegen van de kiwi bus (New-Zealand) en hij en zijn vriend hadden dezelfde vlucht als mij naar Melbourne, was dus weer even bijkletsen en elkaar gezelschap houden.
In Melbourne aangekomen was ik natuurlijk weer de verkeerde kant opgelopen en wist ik het adres niet meer van het hostel..alleen de naam, het was me donker en laat en ik liep te zwaar bepakt kats de heuvel op en de verkeerde kant op! gelukkig was de politie zo aardig om even op het internet te kijken waar het was en mij de goede kant op te wijzen. Na 30 min met een zware backpack op mijn rug was ik naar de mallemoeren..;) goede workout in die hitte!

1,5 dag in melbourne geweest en daarna het vliegtuig genomen naar de outback alice springs. Wat een relaxe vlucht was dat...:) zo moeten alle vluchten gaan. Ik had weer een raamplek met mooit uitzicht!!, drie stoelen tot mijn beschikking, tv programma's, films te kijken, gratis ontbijt en drinken...lang leve Qantas!!:D
Daar kreeg je helemaal een klap in je gezicht!!zo heee, wat een hitte, 40 graden en benauwd. Ik was blij dat ik weer in de airco zat binnen!! haha, 2 nachten in alice springs in een hostel gezeten en de eerste aboriginals ontmoet. Grote, zwarte mensen, wat aan de stevige kant en die niet heel fris ruiken. Dat komt omdat water heilig voor ze is en dat ze daarom niet zo vaak douchen (heb ik me laten vertellen)! Nou dan kun je ook wel raden wat voor een soort geur ik heb geroken...;)

Eindelijk was het dan zo ver na 2 nachten in hostel werd ik vroeg opgehaald. Voor dat het busje er was ontmoette ik 3 mensen die ook op die tour zaten, twee leuke meiden uit Nederland en een leuke vrouw uit Belgie!! En toen ontmoette we onze tourguide Tom..die was ook niet verkeerd moet ik zeggen!!;) we hadden het slechter kunnen treffen! Hij kan geweldig koken, als een chefkok snijden, komt daar uit de buurt dus kan super veel dingen vertellen. We hadden een fantastiche leuke, kleine, gemengde groep (16, tussen 18 tm 56 waarvan de twee oudste zussen waren uit Engeland, wat hebben we met die gelachen!) Ik kan veel lachen maar de Kathleen de oudste van de zussen had zo'n aanstekelijke lach en lachte zo vaak...ik heb iemand gevonden die mij kan overtreffen!

De eerste dag veel gereden en ik was meteen al de sjaak. Iemand moest voorin komen zitten en niemand wist wat er ging gebeuren...de aardige nederlanders en belgen begonnen mijn naam te roepen!! haha nou daar ben je mooi klaar mee.. dus ik voorin die bus bij Tom maar het viel gelukkig mee, ik moest verschillende woorden opschrijven op de voorruit van de bus terwijl die bus aan het rijden was...erg grappig maar dat was voor het voorstellen aan elkaar zoals; naam, job, naked en dronken stories, hobby's etc!! erg grappig om allemaal aan te horen en meteen was het ijs gebroken! Daarna onze namen schrijven op de ruiten van de bus en de bus in de kerststemming brengen!! hahahah echt te maf voor woorden maar iedereen was bezig!! tussenstop gemaakt bij een camelhouder. Je kon voor een goed bedrag op de camels rijden maar dat had ik al eens gedaan op gran canaria (lees; cindy vond dat helemaal geweldig..;)) hahahaha dus dat hoefde ik niet meer! Ik heb lekker foto's van andere zitten maken! Omdat we die dag grote afstand moesten afleggen, gingen we vier groepen maken die tegen elkaar gingen strijden om puntenl;muziek raden; artiest en titel, pictionary op de vooruit van de bus! hahah echt alles kan daar! nou we waren we fanatiek en de tijd ging super snel! Onderweg wilde kamelen en paarden gezien en kangaroos over de weg zien jumpen!WOW!
We kwamen aan bij ons eerste verblijfadres...er waren douches en toiletten en we sliepen...schrik niet... in swags. Dat is een soort matje en je slaapt in de openlucht of onder een afdak! Dat zou wat worden die avond met al die rare beesten etc! Het aanzicht waar we zouden slapen en de guide deden we denken aan de titel van dit verhaal 'Outback Jack'. Was een programma op de tv waarin dames dingen moeten doen in de outback!hahah...maar de naam outback jack/tom hebben we vaak gezegd! Naar de kings canyon gegaan om daar een tocht van vier uur te lopen (Watarrka)!! Super mooie uitzichten en gave kleuren en lichtinvallen! Zonsondergang ergens gekeken...Die avond na het eten en in het donker een mooi plaatsje uitgezocht om naaar de schitterende sterrenhemel te kijken! SUPER! Maar voordat ik in het matje wilde kruipen zat er natuurlijk bij mij weer een super groot, raar beest op mijjn slaapplek! Dus ik slaakte een gil...en de andere lachen...dus ik zo...outback tom...wat is dit voor beest (om uit te slapen dat dat beest niks zou doen bij mij...) haha...was gelukkig geen gevaarlijk beest en hij pakte het beest zo op...wat een held!..;) hahah Ik heb goed geslapen die nacht in de openlucht onder de prachtige sterrenhemel!

De volgende ochtend om jawel...4 uur om alvast te gaan rijden en onderweg ergens uitgestapt om de zonsopkomst te kijken op een heuvel in de middle of nowhere! Daarna gestopt bij een rode vlakte van zand...super mooi effect op de foto!! Naar Uluru toe gereden en daar om de rots heen gelopen, 10 km op slippers...!! Wat een hitte in de ochtend al...maar we hebben het overleefd! Daarna zijn we naar onze volgende slaapplaats gereden en daar hadden we een zwembad(je) maar heerlijk koud! Dus daar hebben we ons in afgekoeld want daar was het 42 graden...daarna was ik in de hangmat gaan liggen die Tom had gemaakt en zomaar in slaap gevallen!! was een heerlijk middagdutje! s' avonds naar de zonsondergang gekeken met uitzicht op Uluru en ik kan je vertellen het was fantastisch, wat een mooie kleur heeft die rots dan! Daarna weer zo lekker gegeten en weer slapen in de swags!Dit keer had ik maar 2 uur geslapen door stomme mieren! hahaha dus de volgende avond ga ik op de tafel slapen scheelt een hoop!

Dag drie was ook weer om 4 uur op en met de bus naar het park. We kwamen langs appartementen die 300 dollar per nacht kosten en daar gingen we mooi ff sos'en met de lichten van de bus zo grappig! Ook weer zonsopkomst wezen kijken bij de olga's en ontbeten tijdens de zonsopkomst en daarna een wandeling gemaakt van 3 uur! Was ook weer een mooie wandeling tussen de rotsen door! Kangaroos gezien van dichtbij. Daarna naar cultureel centrum geweest van de aboriginals en nog rotstekeningen gespot. Tom zag een beest op de weg en stopt die bus meteen langs de kant van de weg om het beest te vangen en aan ons te laten zien en over te vertellen! Nog een culturele wandeling gemaakt bij Uluru waar Tom ons vertelde over de geschiedenis ...erg interessant! Maar voordat die wandeling gingen maken hebben we een groot watergevecht gehouden...wat een gegil en een gedoe maar zo lekker onder de zon van 45 graden! en wie had de grootste lol...de oudste van het stel bleef maar door gaan..zo grappig om te zien dat zij zo veel lol had met waterpistolen en iedereen en vooral mij nat maken...binnen een uur was je weer droog...s'avonds weer op het kamp naar een view gelopen en weer naar de prachtige zonsondergang gekeken en weer heerlijk in de swags geslapen!

Dag vier naarCooper pedy, opaal hoofdstap van de wereld. Veranderde landschappen, kangaroos en emoes gezien! Lijkt wel een safari aan de beesten die je overal ziet! Lange trip met verschillende stops enlekker lunch en muziek!We sliepen daar in een soort van hostel in een normaal bed onder de grond! Daar ook even een feestje gevierd want een van de nederlandse meiden was om 12u jarig! Tom hadeen discogemaaktmet lichten, laser etc en muziek uit de bus heel hard maar er was nog een andere groep en die guide was daar niet zo blij mee dusfeest ging niet door!! Dus even lekker met elkaar gedronken op haar verjaardag en geen laser, lichten! Daar ook weer heerlijk naar dezonsondergang wezen kijken. Was weer een geslaagde dag en avond.

Dagvijf hebben we de ochtend doorgebracht in Coober Pedy en neem een rondleiding door de stad en een opaal mijne. We hebben ook de mogelijkheid om 'noodle' voor opalen, gaat u naar een opaal winkel of een van de andere ondergrondse attracties.Daarna zijn we gaan kijkenbij mensen die kangaroos opvangen en hadden ook een hele lieve kleine kangaroodie elke paar uur defles moet hebben en die dus 24 er mee bezig zijn! Na de lunch op naar het laatste kamp maar voordat we daaraan kwamen moesten we ff inkopen doen om een feestje te bouwendelaatsteavond met zijn allen.Het is een grote party geworden, met de lasers, lichten, stoommachine en in de middle of nowhere...de verjaardag nog ff gevierd met taart met kaarsjes eten, chips etc. muziek en wat drank!....

Dag zes konden we 'uitslapen' tot 7u hahhahah...maar ik was zo kouddat ik weeer eens ver vooriedereen wakker was! Heerlijke lange,warme douche genomen daarna alles pakken. En op om naar de wijnproeverij te gaan, iedereen was brak en moe! Maar was toch ff lache...daarna door rijden naar adelaide...en was helaas de tour weer om.

Deze tour was echt zo super door de leuke groep met verschillende mensen en leeftijden, het lekkere eten dat we kregen (jaja heb ook kangaroo gegeten;)), de geweldige outback met zijn vele gezichten, een goede en enthousiaste tourguide, de wildebeesten die we hebben gezienen het mooie weer (30 gr - 50gr en s'avonds meestal 20 graden)en het leven buiten...waar we super veel geluk mee hebben gehad. De groep voor ons had drie dagen regen gehad!! En....met de enge beesten viel het erg mee!!!:D Super!! en wat een gave foto'sheb ikweer gemaakt!!

cheers!

voor iedereen fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar! met kerst en nieuwjaar verblijf ik in Melbourne!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active